avatar Ten blog rowerowy prowadzi Andrzej z Poznania. Mam nakręcone 9267.27 km. Jeżdżę z prędkością średnią 20.06 km/h.

2019

Kwiecień, 2011

Po okolicy

Piątek, 29 kwietnia 2011 · dodano: 29.04.2011 | Komentarze 2

Po naklejeniu plakatów w Michalczy postanowiłem zrobić sobie małe kółko po okolicy, pojechałem do Pomarzan, Gorzuchowa, Polskiej Wsi, Charbowa i do domu, byłem mocno wkurzony, gdyż 80% trasy jechałem pod wiatr, którego nie cierpię.

Trasa: Ułanowo -> Michalcza -> Pomarzany -> Gorzuchowo -> Wilkowyja -> Polska Wieś -> Charbowo -> Ułanowo

Oddać klucz do kasety...

Środa, 27 kwietnia 2011 · dodano: 27.04.2011 | Komentarze 0

Dziś w szkole skróty, poprawiłem Historię, z Statystyki dst ocena z spr, do domu wróciłem ok 16.20(tzn do Charbowa i pieszo). Długo nie myśląc wsiada na rower i jadę oddać Damianowi klucz. Jednak coś mnie naszło by sobie wjechać do naszego lasu więc jadę.

Drogą obok boiska dojechałem do lasu, później na drogę z Jaroszewa I do Jaroszewa II. Po drodze jednak pomyślałem czy by nie odwiedzić takie fajnego miejsca w lesie, znaleźliśmy je z Damianem w zeszłym sezonie, chyba największe wzniesienia i urozmaicony teren w naszym lesie, jednak strasznie zarośnięty, poryty przez dziki(miejscami), oraz dużo suchych gałęzi, są tam niby jakieś ścieżki ale chyba nieużywane kilka...naście dobrych lat.

Pojeździłem sobie tam troszkę, oczywiście w dół jechałem wolniutko gdyż jakieś gałązki wciąż witały się z moją twarzą, jednak mimo to bardzo mi się tam podoba, jest kawałek by sobie pojeździć, i nie jest idealnie płasko:D

Myślałem ostatnio nawet co by nie wlecieć tam z toporkiem i szpadelkiem aby nie oczyścić trochę tych ścieżek, porobić nowe(oczywiście wycinać tylko te małe krzaczki), i mieć frajdę z jazdy, lub nawet zrobić jakąś dłuższą pętelkę treningową, bo jest gdzie jeździć.

Następnie pojechałem polną drogą do Jaroszewa II i stamtąd asfaltem, pod wiatr do domu. Poniżej kilka zdjęć jak to wygląda, wybaczcie mi jakość, ale suszarka wmontowana w moją Nokie ogarnia tylko zdjęcia z bliska, tak jak zdjęcie licznika o_synce minisave, w sumie niedawno go dostałem i założyłem i muszę przyznać, że jest fajniutki.

Co do zdjęć, to w późniejszym terminie(czyli pewnie po maturach)wyciągnę Damiana i zrobimy lepsze fotki terenu.

Kross w plenerze, czyli w swim żywiole. © Kenhill

Kross w swoim żywiole. © Kenhill

Nowy "dotykowy" licznik o_synce minisave oraz lansiarski top cap Tokena. © Kenhill

Mini zjazd z ostrym zakrętem. © Kenhill

Najbardziej urozmaicony teren w mojej okolicy, a dokąłdniej w Jaroszewie II. © Kenhill

Trasa: Ułanowo -> Michalcza -> Jaroszewo I -> Jaroszewo II -> Jaroszewo I -> Ułanowo
Kategoria Do 50

Rozgrzewka przed pracą w ogródku.

Wtorek, 26 kwietnia 2011 · dodano: 27.04.2011 | Komentarze 0

Rano mając jechać po mleko do sąsiada zauważyłem kapcia... więc nici z jazdy, na szczęście Damian kupił mi dętkę, w między czasie wyczyściłem napęd, i kolejny raz zawias... strasznie skrzypi gdy napcha się tam syfu, będę musiał pomyśleć o jakimś patencie na jego uszczelnienie.

Wyczyściłem też dokładnie opony od środka, było w nich sporo syfu, a dętka przebiła się o malutkiego drucika, dosłownie włosek. Rower złożony, mama woła na ogródek to mówię, że przejadę się kawałek zobaczyć czy wszystko działa:D.

Wiec pojechałem do Ułanowa, Świniar, tam przejechałem drogą przy kościele i wróciłem narzucając sobie tępo na podjeździe do Ułanowa 30km/h<, i udało się, przeleciałem z prędkością nawet troszkę większą, jednak po tym musiałem zwolnić.

Koniec wróciłem i na ogródek :D

Trasa: Ułanowo -> Świniary Górne -> Ułanowo
Kategoria Do 50

"Trening na wytrzymałość i Technikę"

Niedziela, 24 kwietnia 2011 · dodano: 24.04.2011 | Komentarze 0

Ok 19 Damian z Moniką proponują przejażdżkę, ubieram się biorę rower i jedziemy, jak, że Monika nie ma niestety swojego Mtb to dałem jej jechać moim a ja jeździłem składaczkiem. Do Świniar spokojnie asfaltem, później polną droga na Ułanowo Folwark, stamtąd zdecydowaliśmy wydłużyć trasę więc do Kłodzina, droga była dość zróżnicowana, dziury, piach, szlaka, kamienie, ale dawałem radę :D.

Następnie asfaltem do Jaroszewa I i stamtąd lasem do Michalczy, droga była poryta (wycinka drzew), dużo gałęzi, jakieś gruzy, później piasek, błoto przy polu (które musieliśmy omijać lasem), kawałek ubitej i wysypanej białymi kamyszkami drogi i znów taki "podjazd" częściowo ubity (lecz dziury pozostały), najgorszy koniec bo grząski piach, nie czekałem za Moniką i Damianem tylko pogrzałem do przodu bym nie stanął w piachu i nie musiał prowadzić.

Podjazd pisałem w cudzysłowie gdyż to po prostu droga z wzniesieniem. Do domu już asfaltem, Monika z Damianem mnie odprowadzili do końca Michalczy i dalej już sam, było pod wiatr, a ja się jeszcze przejechałem kawałek za mój dom i zobaczyłem Jelonka (który zresztą się u mnie w ogrodzie zadomowił). Nawróciłem do domu i koniec.

Tytuł oczywiście pisany żartem, gdyż wszędzie dawałem rade, jednak musiałem się skupić trochę na terenowej jeździe :D. Nową technologią krossa (chodzi o składaczka) jest dwu zawiasowa rama (luz w tym miejscu gdzie się go składa i na sterach).

Przydał by się Monice jakiś Mtb, wtedy jazda terenowa była by o wiele przyjemniejsza:)

Trasa: Ułanowo -> Świniary Górne -> Ułanowo Folwark -> Kłodzin -> Jaroszewo I -> Michalcza -> Ułanowo

Rekrecyjnie z Hermanem

Piątek, 22 kwietnia 2011 · dodano: 22.04.2011 | Komentarze 0

Zaraz po powrocie do domu wbija Herman i proponuje wspólną przejażdżkę, mówi, że musi odpocząć od nauki (przed maturą), ja jednak trochę zmęczony (10 minut to trochę mało odpoczynku, więc poleżałem jeszcze z 15), pogadaliśmy, wziąłem tabletki przeciwbólowe i pojechaliśmy.

Cała trasa lajtowa, rekreacyjna jazda, bez pośpiechu czy ciśnień. Dojechaliśmy do Polskiej Wsi gdzie sobie usiedliśmy na przystanku, później do Gorzuchowa, tamtędy dziurawą drogą, a następnie piaszczystą, na tyle piaszczystą, że musieliśmy prowadzić rowery do Pomarzan, gdzie zauważyłem, że głowa przestała boleć \o/.

Więc albo to tabletki, albo uzdrawiająca moc roweru:D. Dalsza droga przebiegła spokojnie na wspólnej jeździe i rozmowie.

W Michalczy Damian zaoferował, bym opłukał ubrudzony rower z węża, przetarłem go i ruszyliśmy w stronę mojego domu po drodze docierając hamulce (hałasowały, że było je na ok kilometr słychać:D), pożegnaliśmy się i do domu, najadłem się, uzupełniłem BS i czas odpocząć.

Trasa: Ułanowo -> Charbowo -> Polska Wieś -> Gorzuchowo -> Pomarzany -> Michalcza -> Ułanowo

Wągrowiec i okolice z Pawłem

Piątek, 22 kwietnia 2011 · dodano: 22.04.2011 | Komentarze 0

Wczoraj już miałem ochotę pojeździć jednak jakoś nie było okazji, umówiłem się z Pawłem, że pojeździmy. Miałem być u niego do 12 jednak choroba znów nie pozwoliła:( wyjechałem o 12.30 lajtowym tempem ~30km/h doleciałem do Mieściska, gdzie dogoniłem traktorek jadący 26/28 km/h, jechałem sobie za nim spokojnie aż tu nagle dojeżdża do mnie Paweł, byłem lekko zdezorientowany, lecz w sumie jak mogłem go zauważyć jak zajęty byłem kontrolą by nie zatrzymać się na ciągniku, ten niedługo skręcił dalszą trasę jechaliśmy już normalnie.

Tępo 25/30 km/h, dojechaliśmy do Wągrowca, po drodze słuchając trąbienia, większość ludzi nadal nie wie, że rowerzyści mogą jeździć obok siebie, lub trąbili, że jedziemy środkiem pasa gdzie nie ma dziur, jednak zbytnio się tym nie przejmowaliśmy, a Paweł pozdrawiał ich środkowym palcem.

Następnie pogrzebaliśmy z ciśnieniem w Torze, bo już w sumie w Mieścisku Paweł zauważył, że skok się jej skończył, nie wiem czy jakaś uszczelka przepuściła powietrze z pozytywnej komory w dół, bo jak sprawdziłem pompką to ciśnienie było nadal takie same 100 PSI, nic spuściłem powietrze, napompowałem do 120, minimalny efekt, później znów do zera, 150 i upuściłem do 120, teraz elegancko, Tora odzyskała właściwości amortyzatora:D.

Po drodze wlecieliśmy do Arki(sklep rowerowy) gdzie Paweł zmierzył sobie suwmiarką Sag, bo skoro miałem pompkę to chciał sobie od razu dostosować ciśnienie w swoim RST. Skoro Petka nie było w domu ruszyliśmy w las, tam po paru km zrobiliśmy postój (obok nadleśnictwa Durowo), siedzę na pomoście, zbieram się i nie mam rękawiczek, byłem pewny, że je miałem, okazało się, że nie... zostały u Pawła w domu, więc ścieżką rowerową przy Kościuszki wróciliśmy po rękawiczki i tym razem od drugiej strony ruszyliśmy lasem w stronę Kobylca.

Prędzej jednak odwiedziliśmy sklep, kupiliśmy sok pomarańczowy i dwa batoniki Crony, posililiśmy się na ławeczce nad jeziorem, obserwując przy tym jakiś ciołków, którym się kąpieli zachciało.

Trasa do Kobylca była bardzo ciekawa, wąskie ścieżki tuż nad wodą "porośnięte" korzeniami, w większości sytuacji, byłem lekko zaniepokojony, by się nie wykąpać się przypadkiem. Wkurzające były młode krzaki, które cały czas waliły po rękach, nogach i twarzy, oraz poobalane drzewa.

Nic dojechaliśmy do Kobylca, ja jak zwykle wyje****. Stwierdzam, że mam mniej niż zero kondycji(jeśli chodzi o terem, asfaltem nie jest tak źle). Pozjeżdżaliśmy, później wciąż atakowałem podjazd, który Paweł przelatuje jak z dopalaczem w tyłku, no ale nie dziwie się w końcu jestem sporo słabszy.

Później Paweł zaproponował przejechanie pętli, na której trenuje z "Smykami"( koledzy Pana Gogolewskiego). Pojechaliśmy, część podjazdów dygałem na 32x32 lub 32x28, gdyż przerzutka coś nie chciała wrzucać na mały blat z przodu, jednak twardo dawałem radę:D. Ten sam podjazd, który chciałem podjechać na początku znów mnie pokonał, pojechaliśmy dalej pętlą, była w sumie "przyjemna", żadnych trudniejszych podjazdów, tylko jeden zjazd, grząska ziemia, plus szyszki liście i korzenie, ale dałem radę.

Wróciliśmy na centralne miejsce w Kobylcu, ja znów wyrąbany i dobijające mnie słowa Pawła: No lajtowo, ja po 4 takich okrążeniach przejechanych na maksa jestem zmęczony i czuje, że pojeździłem. Załamałem się, że aż tak słaby jestem.

Paweł chciał potrenować inny podjazd, niestety 5 razy mu się nie udało, ale powiedzieliśmy, że następnym razem, ja podjeżdżam ten, który mnie pokonał a on ten, zresztą kilka prób to zamiast jechać to stał i się ze mnie śmiał gdyż ja tylko wykonywałem tańce, które miały mu pomóc podjechać, nie pomogły a przynajmniej było śmiesznie.

Wróciliśmy trasą przy jeziorze, dość spokojnym tempem, 15/25 km/h. Pomyśleliśmy, że podjedziemy po Petka i pojeździmy po mieście(fajna jest taka szybka jazda po ulicach, w korkach i między samochodami:D) w domu powiedzieli, że jest w pracy, w pracy, że w domu O_o.

Pojechaliśmy do Arki gdzie był, ale coś z nim nie tak było, zaczął się sadzić a z Pawłem tylko żartowaliśmy (myśleliśmy, że on tez żartuje) wybiegł za mną, wystraszyłem się, że za mną biegnie więc odjechałem, schował się gdzieś za rogiem, wziął mi swój plecak (który miałem dostać) wywalił z niego wszystko i poszedł...

Zdziwiło nas to i nie wiemy co mu w sumie odbiło, może dla lansu przed kolegami z rowerowego, zresztą mniejsza o to, podjechaliśmy do Pawła po mój plecak, spakowałem się i do domu.

Powrót jak zwykle pod wiatr, ja zmęczony, jak zwykle dziury, kurwica już człowieka bierze na te dziury, nie ma kilometra, żeby dziury nie było. Jakoś slalomem oraz z kilkoma przerwami dotarłem do domu.

Boli mnie teraz noga, pin mi ostro zarył w łydce, kurcze często noga mi ucieka z pedałów i jebs, albo piszczelą albo łydką po pinach i kilka tatuaży po zębatkach korb lub pinach już mam:(

Czuję też, że w lesie dałem z siebie 120% bo "podłapują" mnie skurcze w łyski, uda i stopy. Do tego już wcześniej zaczęła boleć mnie głowa(nie wiem dlaczego, często od jazdy na rowerze zaczyna mnie boleć), jednak nie ma co się mazać, trzeba być twardym a nie "mjentkim" położyłem się pod kocyk i prawie zasnąłem, aż tu nagle wbija Herman ale o tym w następnym wpisie :)

Trasa: Ułanowo -> Jaroszewo I -> Miłosławice -> Mieścisko -> Łaziska -> Wągrowiec -> Kobylec -> Wągrowiec -> Łaziska -> Mieścisko -> Miłosławice -> Jaroszewo I -> Ułanowo
Kategoria 50 - 100

Króciutki Trening na wytrzymałość

Poniedziałek, 18 kwietnia 2011 · dodano: 18.04.2011 | Komentarze 1

Mimo mojego niezadowolenia ojciec postanowił się przejechać moim rowerkiem, no nic niech jedzie, po jakimś czasie dzwoni, że mu się słabo zrobiło i żebyśmy przyjechali po niego do Miłosławic, nic założyłem rękawiczki, wziąłem licznik i pojechaliśmy.

Pomyślałem sobie że sprawdzę siebie czy chociaż te 4 km utrzymam prędkość >30km/h i się udało 4.14 km przejechałem w 8 minut i 12 sekundy. Może głupi wpis, ale ja tam się ciesze, że dałem rade i nie wymiękłem na wzniesieniu na granicy Gminy Kłecko i Mieścisko.

Byłbym zapomniał dodać, że cały czas jechałem pod wiatr :D

Trasa: Miłosławice -> Jaroszewo I -> Ułanowo
Kategoria Do 50

Niedzielny Wypad do Gniezna.

Niedziela, 17 kwietnia 2011 · dodano: 18.04.2011 | Komentarze 0

Od rana było miliard pomysłów gdzie jedziemy, najpierw z Swierzakiem i Petkiem mieliśmy pojeździć po okolicy Wągrowca, później pomysł, że jedziemy na Dziewiczą Górę, później mój stan zdrowia się nagle pogorszył(nie wnikajmy w jaki sposób), jak mi się polepszyło Petek mi powiedział że Swierzak rezygnuje z jazdy.

Po ok godzinnej konferencje mojej, Petka i Przemka, ten ostatnio powiedział, że mu się nie chce, Petek rzucił hasło Gniezno, no to w drogę :D

Ja już uszykowany czekam za Petkiem, który dojechał do mnie swoim nowym Garym i o 14, ruszyliśmy boczną drogą przez Ułanowo, Charbowo i Polską Wieś do Kłecka, stamtąd przez Biskupice, Bojanice, Mączniki, Ździechową(gdzie mały postój.Petek chciał zdjęcie Gniezna z oddali).

Wjechaliśmy do Gniezna ul.Powstańców Wielkopolskich, później na rynek, od strony katedry było tyle ludzi i samochodów, że ledwo co przejechaliśmy. Usiedliśmy na schodach pod salonem Ery i rozmowa:

Petek: Andrzej mam jedno pytanie
Ja: Po ch** my tu w ogóle przyjechaliśmy?
Pete: No właśnie:D

W sumie to nie wiem po co, ja w sumie już kiedyś myślałem by się do Gniezna przejechać, w Poznaniu już byłem a w Gnieźnie nie, aż do teraz. Następnie ruszyliśmy do biedronki i Carefur'a po jakieś batoniki, których i tak wszystkich nie zjedliśmy, same sezamki nam starczyły.

Zjechaliśmy Dalkowską, szkoda że pod wiatr, prędkość 49.6 km/h, później podjazd obok schodów i brukiem na tej ulicy obok stadionu, Strumykowa chyba, znów zjazd ścieżką od Pomnika nad jezioro gdzie na końcu by nie rozjechać dzieciaków ostro musiałem hamować, po czym gdy skończyłem tarcza zaczęła dzwonić i po 3 sekundach przestała.

Czas na powrót, wróciliśmy główną drogą, chyba 190. większość trasy jechałem za Petkiem, postój w Oborze i Kłecku. Miałem jeszcze odprowadzić Petka do Mieściska lecz niestety trafił się wyjazd(samochodem tym razem). Tak więc zadowolony jestem, że Gniezno odwiedzone, szkoda tylko, że w drodze powrotnej przeszkadzał wiatr, no i mogło być trochę cieplej..

Kros i Gary w Gnieźnie podczas odpoczynku na rynku. © Kenhill

Trasa: Ułanowo -> Charbowo -> Polska Wieś -> Kłecko -> Biskupice -> Bojanice -> Mączniki -> Ździechowa -> Gniezno -> Piekary -> Obora -> Kłecko Kolonia -> Kłecko -> Polska Wieś -> Charbowo -> Ułanowo
Kategoria 50 - 100

Turystycznie

Sobota, 16 kwietnia 2011 · dodano: 17.04.2011 | Komentarze 0

Jako, że cały dzień nie było czasu by pojeździć (a szkoda była zarąbista pogoda), więc po 20 pojechałem po Hermana i ruszyliśmy żółwim tempem na Pomarzany, gdzie spotkaliśmy jakiegoś ciecia na kosiarce, który nam perfidnie świecił po oczach, powiedziałem "zgaś te świeczki", nie wiem co w tym obraźliwego ale ruszył za nami.

W stronę Charbowa lecieliśmy 35 km/h, nie wiedziałem czy on ma taki słaby ten odkurzacz czy nie chce nas gonić, dopiero jak już nie mogłem dalej kręcić i zwolniłem do 25 to podjechał i zaczął coś bełkotać wplatając w to brzydkie słowa po czym się nawrócił i tempem jakim mnie gonił wrócił na blokowiska gdzie teraz będzie Bosem.

Więc jak widać owy pakuś (bo był sporych rozmiarów, na jego miejscu przesiadłbym się a rower i zrucił parę kg, albo kilkadziesiąt) był coś dziwny, jednak nikt normalny nie kupuje takiego gówna.

Odpoczęliśmy na przystanku w Charbowie, i ruszyliśmy okrężną drogą w stron mojego domu, jednak jeszcze pojeździliśmy trochę po Michalczy, Damian mnie odprowadził do połowy drogi i do domu.

Trasa: Ułanowo -> Michalcza -> Pomarzany -> Charbowo -> Ułanowo -> Michalcza -> Ułanowo

Na przeciw wiatru

Niedziela, 10 kwietnia 2011 · dodano: 10.04.2011 | Komentarze 2

Witam, dziś mimo, że wiatr cholernie wiał to postanowiłem trochę pojeździć, pojechałem do Hermana wróciliśmy do mnie wziąłem plakaty i ulotki, które miałem do powieszenie i ruszyliśmy, tempem 45/50km/h do Charbowa wręcz dolecieliśmy w kilka minut, nakleiliśmy co trzeba i ruszyliśmy dalej w stronę Pomarzan.

Trasą Kiszkowską jechało się się jeszcze znośnie, niestety droga na Pomarzany to były katusze, wiatr wiał z każdej możliwej strony, tylko nie z tyłu, no nic jakoś zajechaliśmy.

W Pomarzanach nakleiliśmy co trzeba i teraz powrót w kierunku Michalczy, myśleliśmy, że droga na Pomarzany była okropna, myliliśmy się, to dopiero była masakra, wiatr boczny był na tyle mocny, że kilkakrotnie lądowaliśmy na poboczu lub w rowie, dotarliśmy do Michalczy, pożegnałem Hermana i dość szybki powrót do domu.

Ok 17.30 przypomniało mi się, że mam do oddania zeszyt Monice (koleżanka z klasy) więc szybko się ubrałem, i ruszyłem do Polskiej Wsi. Znów przyjemnie z wiaterkiem 5 km pokonałem w niecałe 8 minut, jako, że niedaleko krzyżówki jest sklep postanowiłem podjechać po miętową herbatkę, która miałem kupić.

Zajeżdżam pod sklep i zauważam 3 rowerzystów, jeden na jakimś Authorze z Gilą, drugi na Trekingu, i trzeci na Cube, jeden z Panów poinformował mnie, że sklep zamknięty, nic nawróciłem się i ruszyłem w stronę domu, po chwili stanąłem na poboczu i myślę, że skoro jestem już tu to podlece do Kłecka.

Ruszyłem za spotkanymi rowerzystami, spokojnym tempem podjechaliśmy do Kłecka (pierwszy raz widziałem na oczy fox'a(w Cube) kurcze, ten amorek wybierał każdą nierówność na chodniku, nic kupiłem herbatkę i wodę, jak się okazało Panowie byli z Gniezna i Łubowa.

Ruszyłem w stronę Urzędu Miasta, objechałem sobie Kłecko, wstąpiłem do piekarni po chleb i do domu. Droga powrotna to była masakra, z górki w Kłecku z której można się rozbujać do 50, zjechałem żółwim tempem, jak i całą drogę powrotną, jedynym urozmaiceniem równin było wzniesienie w Polskiej Wsi, dalej cała droga prosta i niestety pod wiatr.

Trasa: Ułanowo -> Charbowo -> Pomarzany -> Michalcza -> Ułanowo -> Charbowo -> Polska Wieś -> Kłecko -> Polska Wieś -> Charbowo -> Ułanowo