Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Andrzej z Poznania. Mam nakręcone 9267.27 km. Jeżdżę z prędkością średnią 20.06 km/h.
Więcej o mnie.

2019
2015
2014
2013
2012
2011

Odwiedzin

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Kenhill.bikestats.pl
Dane wyjazdu:
0.00 km 0.00 km teren
h km/h:

Niszczęsny Damper...

Wtorek, 10 kwietnia 2012 · dodano: 10.04.2012 | Komentarze 7

Km jako tako niezbyt dużo, ale chciałem podzielić się z wami moimi przeżyciami:

Ostatnio serwisowaliśmy Damiana rower, więc postanowiłem przeserwisować też mój, okazało się, że pokrętło było zapieczone (rdza), i przy próbie jego wykręcenia ujebałem co nieco. Ogólnie nie mogłem tego uniknąć, bo reszta wylazła z pokrętła dopiero gdy psiknąłem wd-40 i użyłem kombinerek.

Rozebrałem cały damper, wyczyściłem i czekałem na klej do metalu, co prawda mam drugi taki damper w szufladzie tylko, że 165mm, dostałem go za darmo nowego ponieważ na poczcie urąbali w nim to samo pokrętło co ja w moim :D więc nic podmienić nie mogłem (a kilka uszczelek już się przydało :p)



Klej dojechał, więc skleiłem, jednak na drugi dzień złożyłem damper, ruszyłem pokrętłem i znów odleciało...

Skleiłem ponownie, tym bardziej większa ilością kleju, plus w środek włożyłem kawałek gwoździ i napchałem kleju w celu wzmocnienia, w miejscu gumowej uszczelki też dałem klej a ew nieszczelność zniweluje uszczelka silikonową w paście :)

Jutro złożę damper i napiszę co i jak, oby klej podziałał, nie uśmiecha mi się kupowac innego, poza tym na to musiałbym mieć trochę kasy a po przeżyciach w poprzednim sezonie z zawiasem chciałem zmieniać tylko to co się zużyje i jeździć!

Dodam też, że rozebrałem cały rower w celu serwisu i poważenia części, przy okazji zajrzałem do zawiasu, było tam co prawda trochę brudnego smaru, ale mimo to łożyska są w idealnym stanie i nic nie kwiczy!

Tak to wyglądało przed sklejeniem.



Dziś to złożyłem (po drugiem klejeniu), przekręcam "No i w pizdu, i pękł, i cały misterny plan też w pizdu", wkurzyłem się, zeszlifowałem tego dzyndzla, włożyłem uszczelkę i zakleiłem na stałe.

Napompowałem więcej niż zwykle powietrza do zbiorniczka i niby trzyma się dzielnie, poczekamy do jutra... muszę też zmienić podkładki od tłumienia powrotu, wyciągnąłem za dużo i olej jak woda w damperze :D Kompresje ustawiłem na 2 kliknięcia, czyli pracuje, ale buja mniej. Mimo to rozglądam się za nowym damperem, dostanę zwrot z podatku, sprzedam resztę zbędnych gratów i może coś będzie.

Ogólnie to chciałbym by damper miał jakąś platformę oraz blokadę. Z opinii różnych człowieków wynika, że tutaj dobrze sprawdziło się SPV od Manitou, lub coś od Rock Shox'a. Macie może jakieś ciekawe propozycje? Budżet to ok 500 zł

Miałem też zmieniać opony, ale chyba na razie postaram się o damper, chciałbym jeździć.

Z tego co widzę na allegro to:
1.Rock Shox MC 3.3 ma regulację kompresji 3 stopniową, flood gate'a, który teoretycznie po dokładnej regulacji mógłby spełniać rolę pratformy no i blokadę, której używałbym na dojazdach.
2.5th Element Air którego wcześniej nie widziałem, miał może ktoś okazję go używać?

na droższe nie mam co paczeć. Ewentualnie, mógłbym kupić 200mm, i nawiercić dodatkowy otwór lub/i dać tulejki offsetowe, które bym mógł dorobić u tokarza na wymiar pod ramę i damper. Wtedy mamy:

1.Rock Shox Vivid w którym antybujaka używałbym częściowo skręconej szybkiej kompresji (tak jak teraz w KS), chociaż ten damper to chyba raczej do cięższych zastosowań.
2.X Fusion o2 PVA ciekaw jestem jak tutaj sprawuje się platforma, no i nie wiem czy dobrze myślę, ale damper ma 3 opcję? Otwarte, platforma i blokada?
3.Manitou Swinger X3 air spv o tym też nic nie wiem.
4.Fox Float R Pro Pedal ale jeśli ten damper działa tak jak rp2 z wyłączoną platformą, to wolę poczekać i mieć antybujaka lub chociaż blokadę.

Na koniec dodam, że jak już rozebrałem rower to rozebrałem go porządnie, całego poważyłem, wynik końcowy to 15.9kg.

Wagi poszczególnych gratów można zobaczyć Tutaj

Rama waży poniżej 3 kg (2980g), co było dla mnie ogromnym szokiem, myślałem, że wazy minimum 3.5kg :D
Amor 2499g
No i ten nieszczęsny damper 814g.

Na drugi koniec dodam, że trochę jestem zasmucony stanem wizualnym krossa, masa rys, obdrapań, odprysków itd, przydało by się odświeżyć ramkę.



Komentarze
Kenhill
| 22:05 środa, 25 kwietnia 2012 | linkuj Z wiercenia zrezygnowałem i na pewno będę szukał dampera w odpowiednim rozmiarze, na razie na allegro widze tylko mc 3.1 i 3.3, z fox''ami faktycznie nie ma co eksperymentować, a mańka z spv ciężko dostać w tym rozmiarze, wiem, że kiedyś się trafi, ale chce już jeździć i pewnie zdecyduje się na Mc 3.3
speed565
| 13:12 środa, 25 kwietnia 2012 | linkuj Manitou Swinger X3 SPV jest świetny. Miałem go po RS MC3.1 i 3.R i działa DUUUŻŻŻOO lepiej. Przede wszystkim płynniej. Do tego SPV jest wygodne w obsłudze i nawet działa. RS MC odradzam. Miałem dwa i oba się popsuły. Pierwszy 3.1 wymienili na gwarancji. Drugi 3.R był z allegro.
Szkoda że potrzebujesz damper 190 mm, bo mojego Swingera (165mm) mam na sprzedaż (po pęknięciu ramy mi został, a nowa na gwarancji przyszła z damperem).
Kenhill
| 14:43 czwartek, 12 kwietnia 2012 | linkuj Game over. Kolejna próba sklejenia skończyła się porażką. Pozostaje więc czekać za kasą i kupić co innego ;)
kundello21
| 14:00 czwartek, 12 kwietnia 2012 | linkuj Mision failed :( z tym damperem...
RamzyY
| 20:09 wtorek, 10 kwietnia 2012 | linkuj kolejnym damperem w moim przypadku będzie RS monarch z gatem i komorą -
ale to już pod nową ramkę na nowy sezon
grigor86
| 20:08 wtorek, 10 kwietnia 2012 | linkuj majsterkowicz ;-)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa zawsz
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]